nak jadi bunga pun susah.

awwwwwwwww

ku sekadar mawar di pinggiran.
tak bererti bau-bau wanginya.
kalau tak kenali lebih dekat macam mana nak merasa wanginya.

tp apa yg org pandang adalah duri2 yg bersinar di badan ni.. haha XD

susah jugak nak jadi bunga real ye.
yelah selama ni jadi bunga plastik jerww.
bau takdak, alih2 bau kedai juga.
duri pun tak macam duri.
sebab tu org berani nak pegang dan petik macam tu jerw.

terpulanglah.

apapun sahabatku sekalian.
tetaplah jadi bunga mawar yg berduri.
lagi bagus kalau bunga tu durinya berbisa
mungkin bisanya boleh buat org tersiksa
mungkin bisanya org boleh jadikan something good.
jadilah bunga mawar yg mewangi
lagi bagus kalau wangian tu berkekalan
mungkin wanginya buat orang pening dan muntah hijau
mungkin wanginya buat orang happy macam kat awang-awangan *konon

terpulanglah.

tapi kan

ghupe2 nye

susah juga jadi bunga ni.

ada orang nak jadi batang pokok je.
ada orang nak jadi tiang bendera je.

masing2 punye bahagian pun susah juga.

tapi ooiiooiioi, semua benda susah!
mana de benda senang!

marahhhhhhhh!!!!!

konklusinya
jgn cepat menilai orang. jgn suka sgt judge orang.
Allah je Hakim kepada semua manusia di muka bumi ini.

"Bacalah kitabmu, cukuplah dirimu sendiri pada waktu ini sebagai penghisab terhadapmu".
(Al Israa' : 14)

ada sahabat berkata, 
sesungguhnya musuh yg paling bahaya untuk kita adalah diri sendiri.

dan jgn cepat bersangka tanpa usul periksa..

"Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan diminta pertanggungan jawabnya."
(Al Israa' : 36)

terpulanglah.

konon sedih laa..

*makin lama makin metaforik plak aku ni. jiwang pun ada.

No comments:

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com