kecelaruan identiti

selalunya..

kalau keluar pegi mana-mana

mesti anda akan mengalami kecelaruan identiti

kecelaruan identiti camne tu? kecelaruan orang lain menentukan siapakah anda sebenarnya.

"err, kak dah kahwin ye?"
"kak umur berapa ye?"

dengar panggil kak tu pun dah tahu org tu dah keliru dgn identiti kita.

*padahal baru je umur 22 tahun....boyren pun tak ada lg pun kata dah kawin.. hampeh

hmmm sangatlah selalu terkena kes macam ni, tak taw la pasaipa, mungkin muka ni nampak matured semacam kot.

situasi 1

ada suatu hari tu pergi klinik dgn abang, tgh check dgn doktor,

"dah kerja ke?"
"saya baru form 4, doktor."


okey.... rasa tua sangat

pastu pergi amik ubat kat kaunter ubat plak dgn abang, berjumpa plak dgn nurse ubat yang agak friendly

"nah kak, ini ubat blalblblblblablabla. yang tgh duduk kat kerusi tu suami ek?"
"erk... tak.. tu abang saya puan."

abang aku = suami aku? omaimaimaimaigod. sumpah aku takmau.

situasi 2

suatu hari pergi open house kawan Abah. satu family pergi.
dalam family, akulah perempuan paling tinggi. sedang akulah paling bongsu. haha
jadi dengan riang rianya kami semua berjalan masuk ke pagar open house tu

adalah sepasang suami isteri sambut tetamu sambil bagi duit raya. perasan diorang bagi duit raya kat bebudak muda je.

pastu kami satu family berjalan masuk mcm seolah2 beratur la kot. dan aku last

kakak2 aku semua dapat duit raya. tetibe aku tak dapat duit raya.



what???? sebab orang tu ingat aku dah tua, nampak tinggi.

manaaaaa aciiiiii!!!  kakak2 aku tu semua dah tuaaaaaaa aaaarghrhbzlzkdlakrlakrkrkrrzzzr

situasi 3

kat institut memandu, tengah tunggu nak belajar driving.
hampir seminggu jugak la ulang alik practice driving kt situ.

berjumpa la dgn beberapa orang yg lain turut sama nak belajar driving. kadang-kadang naik kereta sekali sebab cikgu mengajar tak cukup org.
biasalah, mula-mula jumpa mesti la tanya macam-macam kan.

takleh blaa bila tgh borak tiba-tiba budak tu tanya

"lepasan spm ek?"
"eh tak, dah degree da..."
"haaah??"

memang takleh blaa jugak muka terkezut budak tu. 

hari seterusnya pun orang ingat benda yang sama.

"umur berapa ye?"
"22 tahun..."
"hah??? ingatkan baru lepas SPM.."
"eh yeke... adeiiii... "

*padahal dalam hati rasa happy semacamm hahahahhaha XD

so kesimpulannya kecelaruan identiti aku ni agak mengerikan

kejap orang kata nampak tua, kejap orang kata nampak muda nampak macam baby

aku rasa aku tak pernah buat plastic surgery atau ubah penampilan ka apa

hmmm.. rare betul pemikiran org zaman sekarang ye.

No comments:

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com