don't judge a book by its cover




jadi macam mana nak pilih kalau semua dah berbalut?

sekali ambik satu, lepas tu bila dah bukak balutan buku macam tak best pulak... haiyaa
pastu buang macam tu je

perumpamaan ini memang ada kaitan dengan hidup aku.

setelah hampir bertahun memikirkan masalah gila ni.
aku dapat lihat pelbagai reaksi.

bila aku dah berubah dari segi penampilan
yang mana aku dah mula tutup satu badan aku.

bila aku dah start pakai tudung labuh,
kebanyakan orang akan menyangka aku seorang gadis yang lemah lembut, innocent, sopan santun dan berakhlak baik.

nahh, tak ada yang betul, tak ada yang salah.
itu pandangan orang, dan ia subjektif lagi berbeza-beza.

mungkin masalah aku jugak, susah sangat nak tutup perangai buruk walaupun aurat dah tertutup.
dari situ orang dah mula melihat aku seakan-seakan aku ni sempurna dari atas sampai bawah.

aku bukan gadis bertudung labuh yg tipikal,
yang kau fikir akan selalu berbuat baik,
yang kau fikir akan selalu berlemah lembut, sopan santun.
kalau semua tu tak ada kat aku, cari lah orang lain.

lepas tu kan..
aku dapat lihat...
kebanyakan manusia suka benda yang bertutup.. *of course la

so maksudnya aku kena belajar jadi lemah lembut la kan? baru align dengan cara pemakaian aku.

perghh susah oiy

*to be a Uswatun Hasanah, it is not an easy job by the way.


2 comments:

Myra Shamer said...

It's okay! Jadilah muslimah dengan cara kita sendiri, i know who u are, my friend!

tsumiki hajira said...

thanks my dear friend :D

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com