Pages

storytime: aku dikecam burung gagak

Okey cerita ni merepek tapi aku nak cerita jugak.

ko sabarjap gagak


Satu hari aku balik kerja. Masa aku nak lintas jalan depan ofis aku tu, aku ternampak seekor burung gagak duk tengah jalan raya. Mula-mula aku ingat dia saja je duk situ. Tapi bila pandang dekat lagi, gagak tu injured rupanya. Macam takleh jalan. 

Pastu aku kesian pulak tengok dia kat situ. Aku pun pergilah kat dia untuk angkat dia dan alih ke tepi. Belum sentuh lagi tiba-tiba dah bunyi aaakkkk aaaakkk aaakkkkk kuat gila ya Allah.

Aku pun tengoklah kat atas wayar elektrik dgn pokok sebelah sebelah tu. Rupanya berderet burung gagak kat situ.

Makin aku dekat makin diorang aaakkkk aaakkk aakkk macam nak marah tau. WEHHH AKU NAK SELAMATKAN KAWAN KORANG LAAAAAA T_____T

lakon semula


Makin kuat aaakk aaakkk aakk tu. Wehhh sedih giler kena marah dengan gagak. Pastu aku cuba jugak nak pegang gagak cedera tu tapi ada sekor datang macam nak serang aku. Aku pun cam AKU NAK SELAMATKAN DIA KAU FAHAM TAKKKK T_____T

Masa tu nasib baiklah tak ada kereta lalu lalang. Pastu sebab aku takut sangat dengan ramai ramai gagak tu, maka aku terpaksa biarkan gagak cedera tu dan terus berjalan ke depan.

Bila aku berpaling, ada kereta dah lalu, rupanya gagak tu dah kena langgar T_____T sorry gagakkkkk!!!! SORRRYYYYYYYY 

sebelum jadi camni baik wa chow dulu


Ps: gagak is such a weird creature tapi diorang punya kerjasama memang padu. The end.

Tiada ulasan:

copyright © . all rights reserved. designed by Color and Code

grid layout coding by helpblogger.com